torsdag 21 augusti 2014

Regndagar i syrummet.

Det regnar i flera dagar i sträck. Det är då man blir sugen att sitta i sitt syrum igen. En dag för varje UFO är planerat.

Min Flätkvilt blev klar  första regndagen, och för första gången har jag fleece på baksidan. Men jag är inte så nöjd. Kvilten blev skön och säkert mysig att svepa in sig i. Men jättesvårt att kvilta, den drar sig och vi vill inte år samma håll. Till slut gav jag upp och struntade i att kvilta. Det går ju bra med denna teknik men syr man mer i block, så ska jag nog ha min vadd och baksida som vanligt :).

Jag har använt en batik Jellyrolls med lila ramar. Den  gick ganska snabbt att sy och en rolig teknik.

Nästa regndag broderade jag klart ett block och kunde sy ihop med de andra blocken som hörde ihop.
Hela kvilten är vackra broderier och 1,5 inch lappar i röda olika toner och nyanser. Men för fin att bara svepa in sig en kall höstdag.
Denna kvilt har jag fått som månadsprojekt, men mönster, tråd och tyger.
Halva är klar, men det kommer att dröja innan hela kvilten är sydd. Det är så mycket jag vill göra och ska bli klar med.
Kvilten heter Scandinavian Rose av Rosalie Quinlan


Tredje regndagen monterade jag ihop nästa månadsprojekt. Den ska också bli en kvilt när allt är broderat och sytt. Det blir broderier med tyghexagoner. Så jättefina tyger till denna kvilt.
Kvilten heter Best friends forever av  Rosalie Quinlan. Hon designar så fina kviltar där man varvar broderi och lappteknik.
Jag är klar med hälften av broderierna, så den kommer också att dröja :)

 
På Sticklistan jag är med på FB skulle vi sticka disktrasor den här månaden. Jag har väl inte riktigt trott på detta. Men det är klart att jag skulle vara med. Den ena har jag stickat i bomull och den andra i riktigt Lin. Nu ska dessa testas. Kan de övertyga mig att detta ska funka bra, ja vi får se :)
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar