torsdag 7 augusti 2014

Handsömnads Projekt

Nu har jag börjat på flera projekt samtidigt. Det är så typiskt mig. Men det är så roligt att sitta med handsömnad. Jag vet inte från början vad jag ska sy, så jag bara syr ihop och funderar under tiden jag syr. Därför garderar jag mig och börjar på flera. Jag vill ju inte sitta sysslolös ;)

Dessa håller jag på med nu.

Den här lilla "duken" började jag att sy på kursen nere hos Åsa i Skåne. jag har inte använt mig av pappersmallar utan en slags vflisofin. Det här med att kvilta för hand är inte min melodi, det blir så ojämnt och det är svårt att få till en cirkel där tyget får plats. Allt är sytt för hand. MEN....jag ska brodera dit några roliga blommor för att piffa till duken lite.

 
 
Månadend projekt i "Klubben". Ännu tyger som inte är min stil. Men det är en utmaning att använda dem på rätt sätt. Jag har en liten fundering vad detta ska bli till slut, det är en framsida till ett projekt.

 
Blåbärsskogen som är klar halvvägs.
 
 
Jag fortsätter att sy så får vi se vad det mynnar ut till :).

1 kommentar:

  1. Hej! Du fick till mötena med de gröna rutorna, fint.
    Kram Eva

    SvaraRadera