lördag 30 augusti 2014

Knappfynd och tavla!

På Erikshjälpen här istan kan man oftast göra roliga fynd.
Den här veckan hade jag tur. En påse knappar till en knappnörd alltså mig själv. Det var över förväntan när jag öppnade påsen. Vilka underbara knappar och de flesta var rätt gamla :)


Förr ratade jag dessa keramiktavlor, men nu ser jag charmen med dem. De är jättefina!
Nu har jag ett Brudpar, Fisk och Linneablommor. Denna fina prästkragetavla kommer att pryda en vägg i huset.

När vi var i Göteborg senast så gick vi förbi denna "Staty". Jag blev så frågande till hur han satt????
Jag gick runt honom och tittade under kappan men jag såg ingenting! Han bara log åt mig.
Fick senare svaret.....han sitter på en pall som sitter fast på en ställning som i sin tur sitter fast i nacken. Han balanserar sig själv med käppen.
Skickligt!!





1 kommentar:

  1. Hej Annica
    Härliga bilder! Är det okej om vi lägger upp ditt inlägg på Erikshjälpen Second Hands fb-sida, som shoppinginspiration? /Hanna på Erikshjälpen

    SvaraRadera