fredag 20 november 2020

Novembermörker

Mörkt, regn och storm = november.
Då tar jag fram stickorna igen och börjar sticka sockor och en mössa. Börjar att titta igenom mina julprojekt som jag planerar att sy iår. Jag funderar bla på ett Grantema.
Fåglarna ska få fräsch mat och jag handlar tyger på nätet.

Har beställt böcker att läsa när andan faller på och surplar på en kopp te med tända ljus. Jag är förberedd!

Muggtabletter med tyg från Pias KviltPärlor
Jag sydde en omgång till med andra fina tyger från Pia
En Julduk av tygprover från Kviltkompisen Eva
Myser i novembermörkret
Första paret klara



Andra paret sockor klara.
Jag fick en idé att köpa de gamla tygerna från Debbie Mum. De var superpopulära för längesen ....känns det som i alla fall. Pia hade fat Quarter kvar som jag handlade upp plus några som liknade stilen.


Tula Pink har kommit med en ny kollektion med svart vita tyger. De måste jag ha!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar