tisdag 3 november 2020

Höstsömnad och lite annat.....

Nu kommer mörkret, regnet och blåsten. Kan jag inte gå ut så sitter jag och syr istället. Det har blivit en blandad kompott från glada färger till julbonader mm.
Det är fantastiskt att det finns läppstift för Lyxfruar som syr......

Stickade ett par sockor åt mannen så han inte fryser när han är på Bandy. Det finns lite rosa färg för att han ska bejaka sin feministiska sida också.

I Trollhättan finns en mysig affär med en mysig tant på 93 år som äger affären. Nu börjar hon tänka på att pensionera sig och säljer ut bla sina vackra tygprover för en struntsumma. Hon har näsa för kvalité. Jag köpte på mig en hel del vackra tyger och två stora kataloger med tapeter och tyger som matchar.

















Jag har sytt en duk som ser väldigt rörig ut på bild. Men jag tyckte så mycket om det blommiga tyget och hittade tyger som passade bra till.

Jag hade röda tyger som ser lite gammaldags ut kvar från ett annat projekt jag har sytt. Dessa passade bra till denna Julduk

Små Tomtar  som väntar på att få åka iväg och lämna julklappar. Tygerna kommer från Pias KviltPärlor
Mönstrade tyger som jag fastnade direkt för hos Pias KviltPärlor. Hemma har jag en serie med Konatyger som jag kunde passa in med de mönstrade.
Nu har solen kommit fram så jag tar en liten promenad innan jag fortsätter med nästa syprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar