tisdag 3 november 2020

Bästa kompisen!

 När jag bodde i Vadstena i tonåren så var Monica och jag oskiljaktiga. Vi var brudarna som smygrökte och provade på att dricka vin Fragal, jätteäckligt. Sen var vi så rädda att bli fulla.
På diskot skulle man ju vara full!
Hur löste vi detta? Jo vi köpte Punchflaskor som vi halsade i oss och kastade chokladen. Sen låtsades vi att vi var jättefulla och raglade in på diskot.

Vi sydde Knickersbyxor som var modernt då till varje fredagsdisko. Vi var brudarna med attityd och klädde oss tuffast.

Vi hade jätteroligt!
Min pappa var Fritidschef och ansvarade bla för diskot i stan. Han kom alltid varje fredag och kollade läget så allt gick skötsamt till.
Då tog vi ett stimoroltuggummi som alla åt  för att inte lukta alkohol. Vi var ju helt nyktra men vi fick även låtsas att vi var nyktra när pappa kom inför kompisarna.

Vi hade inte så bra rykte i stan. Alla trodde vi var riktiga festbrudar men så oskyldiga. Stackars pappa han skulle bara vetat hur tanterna pratade om Fritidschefens dotter.
Jag kom alltid in till pappa när jag kom hem från diskot, han ville ju kolla om jag hade druckit. Han behövde aldrig oroa sig. Jag satt vid sängkanten och berättade hur roligt vi hade haft.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar