fredag 27 september 2019

Turen till Lidköping

Åkte till Lidköping för att träffa min äldsta vän i Väst. Vi har delat glädje, tårar, sorg och skratt sen jag flyttade till denna sidan av Sverige.
Idag började vi med att käka lunch, en nyttig och god maträtt, men spansk touch.
 Min fina livsvän Anette
 Nu ska vi besöka tre kvinnor som har startat en komboaffär, tre affärer i en, läckert nytänkande.

Vi började i garnaffären, Nettan stickar....


 Hallå Pia! Nu är det min tur att utforska alla fina tyger, band, smycken mm.
Pia är en kompis som jag träffade när jag var nyinflyttad till Lidköping
 Mums fredagsmys
Detta är en läcker knappvägg för en knappnörd
 Läckra band
 Mera band
 Jag shoppade......
 Gula tyger till ett nytt projekt
 Röda till tomtar, påfågeltyg att kombinera med det jag har
 Vackert vitt tyg, mönstret syns inte så bra
 Grå med silverstänk till Tomtebonaden
 Grått till Julgranen
 Tack för presenten Pia!
 Fick gamla scraps som är mina av Nettan. Jag vet inte vad vi hade tänkt att göra med dessa. Men de har legat och väntat i ca 14 år på att användas. Nu får jag tänka till :)
 En mycket givande fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar