tisdag 17 september 2019

Konstvandring 2019

Jag är med i år igen. Det är tredje året jag är med i Konstrundan i Vadstena. I år kom flera som har besökt mig tidigare, roligt.

Jag har hittat en gammal resväska på loppis som jag får plats med allt utom de stora kviltarna. Den är min Konstvandringsväska.
I år tänkte jag mig tema Collage.
Jag börjar med att hänga upp allt och sen möblera om så jag tycker att det stämmer med färger och lite tema.
Detta är ingången utifrån, därför hänger stjärnorna på dörren eftersom den är öppen hela dagarna








 Vi är ett bra team Ronnie och jag. Han följer med mig varje år och hjälper mig att hänga och ta emot betalningar.
 Undrar om han inte sitter och syr också :)

 "Spontanfoto", hatar att vara med på kort. Jag vill hellre vara bakom kameran




 Dörren leder in till Berits Glasutställning.



 En rolig helg med många trevliga, intresserade besökare. Vi hade över 500 besökare som besökte oss.


Några händelser som jag kommer att minnas.......
 En äldre man stod länge vid en bonad och pratade med sin kompis till slut kom han och frågade "Hur får man in triangeln"?
Jag förklarade processen med linjal, mått, skära tyget, sy ihop, skära igen.......

En ung pappa köpte en julbonad för att han var trött på köpta julbonader, "Denna är gjord med hjärtat". Barnen hade sett mitt Lejon förra året. Nu köpte han både Ugglan och lejonet till barnen.




En ung tjej i 20 års åldern kom in med sin kompis och fastnade för en bonad. Den var för dyr men jag sänkte priset. Hon blev glad och jag blev glad för att hon tyckte om den. Win win för båda😊


En kvinna satt länge och tittade på en bonad. Hon ville veta hur jag tänkte när jag sydde bonaden, själv kom hon in på både buddismen och Mandala. Hon köpte bonaden och skickade mig ett foto när hon hade hängt upp den.


En mamma blev förtjust i min Handmade Quilt. Hon ville ha den på väggen i köket vid hennes kökssoffa som en myshörna.


Men den gamla tanten berörde mig mest...Hon blev så fäst vid en bonad. Hon gick och kom åter....Jag vill så gärna köpa den.......Men till sist bestämde hon sig, hon ville så gärna och visste var hon skulle hänga bonaden.


Tog upp sin portmonnä, sa att hon inte hade tillräckligt med pengar idag men om hon fick komma tillbaka nästa vecka och betala resten som fattades. Jag förstod att då kom hennes pension. Hon tog upp en sedel och jag sa att det räckte, jag vill inte ha mera. Hon blev så skuldmedveten och propsade på att hon ville betala allt. Nej jag tar denna sedeln punkt slut.

Idag kom hon åter med en liten kasse där fanns gott o blandat till mig. Lilla tanten hade plockat ihop lite sysaker till mig som tack för bonaden.

Då blev jag rörd.
Så viktigt att inte vara principfast. Jag har prutat på mina alster där jag anser att det är berättigat. Vad vinner jag på att neka för att man inte har pengar, men tycker om det jag har sytt. Nej, låt hjärtat vara med och styra.


1 kommentar: