tisdag 25 juni 2019

Kviltduk

När jag åkte till LappElisa och skulle sy några dagar tillsammans med några goa vänner. Då planerade jag vad jag skulle ta med och sy. Jag skulle ha ett lätt och ett svårare projekt. Jag hittade ett som skulle bli enkelt och inte mycket TÄNK.

Jo jo det blev tvärtom!
Jag sydde fel och fick repa upp om och om igen. Jag kunde inte bestämma mig för färgerna. Det blev för blekt och för snällt. Hur skulle jag lösa detta?

Jag blev inte klar med projektet, det fick följa med hem och jag fick tänka och prova.

Ja så hittade jag min stil och blev nöjd med detta "enkla" projekt.
Jag tror det blir en duk eller en bonad. Det får tiden utvisa när jag har gått runt och provat mig fram.

Tygerna är ett charmpack som har legat länge sen la jag till färgglada tyger som busade till det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar