måndag 26 november 2018

Drama Queen

Jag måste bara få sy med Tula Pinktygerna. Risken finns att de bara ligger för att de är för vackra att skära i.

Men jag har ett handsömnadsblock som jag gillar. Tygerna passade perfekt till detta projekt.

Nu är det snart advent och mina adventskalendrar börjar komma.
Först ut är Tyger o Tings adventssömnad.
Jag har ingen aning om vad jag sak sy eller vad det är för tyger.
Jag får öppna en ledtråd varje dag i december.

I helgen var min Kviltförening på syhelg hos Mikael Svensson.
Alltid en upplevelse och inspiration. Ni kan läsa mer om detta på Bandykviltarnas blogg http://bandykviltarna.blogspot.com/



Jag skapade i Angelinafibrer, jätterolig teknik.
 Detta är bara början :)
 Klipper mina rutor till en Mosaiksömnad
Den kan se ut så här :)
Man syr, skär och vänder tills det är bara små pyttelappar kvar.
Har du saknat mig?

Nu är det vila som gäller veckan lång för till helgen är jag där igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar