söndag 21 oktober 2018

Syhelg hos Mikael

Den här helgen har jag tillbringat hos Mikael Svensson på syhelg. Vi har varit 8 kvinnor som har sytt Kviltprojekt och kläder.

Det är alltid en inspirerande helg där man lär sig något nytt varje gång. En lyxhelg för oss med syintresse. Här blir vi uppassade både med hembakat och hemlagat.
Sylokalen

Jag hade med mig tre olika projekt jag skulle sy. Men inget av dem blev det!
Jag fick tips på hur jag kunde sy ihop en kvilt jag har tröttnat på. Den fyller väl 10 år utan att ha blivit klar. Men nu känns den rolig igen. Jag ska använda ett garnnystan och silvertråd, sen får vi se hur den blir.
På med nästa projekt som jag inte hade räknat med.....
 De andra har sytt en löpare av cirklarna, men jag ska sy en bonad med lite blingling
 Innan jag har bestämt mig hur jag ska placera cirklarna så hinns både fika och mat med.
 Mumspaj med broccoli och skinka och gårdagens mat åt vi e  god Gulaschsoppa
 Smalfika men bilden ljuger, detta var 11 fikat. Trefikat fick vi första dagen hallonpaj och idag Silviakaka. Kaffemuggen har Mikaels fru drejat
Jaha, mätt och belåten tror jag att denna cirkelversionen får duga. Nästa steg ska jag klippa bort det grå tyget och sy en dekorationssöm runt cirklarna. Sen får jag se hur jag går vidare för att bli klar.
Maria hann sy både tabletter och en julduk


 Birgitta klipper bort tyget på sin cirkellöpare
 Även Maria klipper o klipper....

Lite inspiration hur man kan leka med tyger och tråd





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar