lördag 6 oktober 2018

Lyxfrudag

Det var ett tag sen Maria och jag hade Lyxfrudagar. Vi började på fredagen i Vänersborg med gofika. Sen fortsatte vi gågatan upp och ner. Vi har en jättefin klädaffär Modeef som har bra och fina kläder, min favoritaffär. Där hittade jag en vinterjacka. I år ska det nämligen bli riktigt kallt med mycket snö. Jackan var så varm så nu måste det bli en riktig vinter. Första gången jag köper en vit jacka.

Vi fortsatte in till Blomsteraffären, vi gillar båda växter. Där hittade vi mycket som var vackert. Men varsitt blomträd fick följa med hem. Detta träd har jag aldrig sett tidigare, vilka fina blad!

Bokhandeln hör till eftersom vi båda tycker om böcker. Men inga inköp utan bara bläddrande.
Nu åker vi hem och sover.........
Lördag och ny Lyxfrudag. Vi åkte mot Göteborg när Maria ville visa en Blomsteraffär i Lilla Edet. Där har jag aldrig varit. Vilken affär! Där fanns allt, från blommor till inredning.



Tre träd på stam med kruka får följa med mig hem

Färden går vidare till en blodsockerhöjande inrättning i Göteborg.....
Vidare till Quiltstudion för att hämta ett tygpaket och köpa tyg till en julbonad.
Tygpaketet är Tula Pinks Zuma Sjöhäst tema, så vackra tyger!

Jag ska sy granen men i färg.
Titta och njut!









Efter viss förvirring och dåligt lokalsinne hamnade vi till slut i Ljungskile.
Först ett besök på Kärrstegen, inredningshuset i två våningar med olika stilar.
Nu kurrade det i magen så vi åkte ner till Laxbutiken och åt en god middag.
Kvällen närmar sig och vi åker hem till våra män och minns två dagar med mys, babbel och skratt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar