söndag 14 oktober 2018

Lyxfrudag!

Två lyxfruar på vift!
Vi åkte upp till Dalsland och hamnade i Bengtfors. Det var en större ort än vad jag trodde. De hade en gullig Storgata med affärer för olika smaker.
Ett café mitt i stan provade vi på och betyget blev fullt godkänt.
Norgekänsla....fjord, vatten och höjd

 Halmens Hus uppe bland trädtopparna
 Vi fortsätter resan med vattnet bredvid oss hela vägen, byter landskap till Värmland

 Målet blev LappElisa! En kviltaffär i Lennartsfors.
 Inspiration runt om oss



 Tyger högt och lågt, Maria spanar.....
 Hon ser ganska nöjd ut efter diverse inköp
 Mina inköp
Ny linjal som måste testas.....
 Grungetyger i lila, grått, grönt och gult
 Ska användas som jultyger till min julbonad
 Ska sy en kvilt, mönster nedan
 Ännu ett projekt men jag hittade inte mönstret.....än
 Så vacker lila nyans
 Grå tyger till Kviltprojekt
En tidning och vadd kom också med i kassen hem.
En härlig, fridfull utflykt genom tre landskap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar