söndag 20 augusti 2017

Round we go!

Jag kan bara inte hålla mig.....jag vill så gärna sy allt som intresserar mig! Men tiden och orken finns inte som hos de flesta idag.
Men ett handsömnadsprojekt måste jag bara ha framför TV nu när jag inte stickar längre.
Det här projektet ska bli en kvilt med olika runda pusselbitar.
En gång i månaden får jag en ny uppgift att sy.
Jag är klar med första månadens uppgift. Ja, egentligen inte....de ska appliceras på en tygbit också.

I dessa lådor förvarar jag mina mallar till handsömnadsprojekten. Jag roade mig en dag att sortera och inventera vad jag har för mallar. Blev lite överraskad att jag hade nära hundra mallar!!! Det kommer inte att sluta är........nu är jag med i ett handsömnadsprojekt "Round we go" och då kommer det till lite fler mallar. Handsömnad är väldigt roligt och avkopplande handarbete. Jag kan ta med projektet överallt i en liten låda.
Nu börjar jag med ett nytt handsömnadsprojekt!
Jag syr fyra block per månad.





Månad 2 och ett nytt block




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar