söndag 20 augusti 2017

Nytt Syrum

Ja nytt är det ju inte, men jag har fått lite nya praktiska tillbehör i rummet. Mannen och jag åkte till IKEA och skulle leta krokar till en linjal tavla. Men vi hittade både tavla och krokar, toppen!
Sen såg jag en praktisk köksö som passade perfekt till min Accuquilt.
Det gäller att ha fantasi och se framför sig hur man kan använda olika saker som inte hör till sömnad.

Ronnie fick lite jobb att borra och sätta ihop, men det gick så bra :).

Fram med alla linjaler som har legat lite överallt. Oj det var fler än jag trodde, alla får inte plats!
Men de flesta hänger nu så fint på väggen och jag har en bra överblick. Utmaningen blir nu att prova alla och se om jag verkligen behöver dem.
Jag har en stansmaskin Accuquilt som också behöver en bra plats så jag kan använda den snabbt vid behov. Där blev köksön en perfekt lösning på problemet. Nu kan jag förvara allt på samma ställe.
Nu får jag nog lugna mig med nya planeringar, det finns inte mera plats för nya lösningar.:)
Men så nöjd jag är med mitt "lekrum".

 IKEA har bra möbler för ett syrum, skärbord och Accuquiltbord och Sixtens lilla toalett :).
 CD hyllor till kvilttygerna som är 30 cm bitar och stora bokhyllan som jag fick köpa i en Handarbetsaffär i Vadstena som skulle läggas ner. Där får jag rum med alla pärmar och tidningar mm.





 Gamla fina musikanläggningen, kvilttyger i första Billyhyllan, tyghylla, tyg,tidning,pärmhylla, CD skivor och en lådhylla som jag fick köpa billigt i handarbetsaffären som las ner i Vadstena. Där finns scrapbitar uppskurna i olika storlekar och remsor och de söta candybitarna.

Nu ska jag fortsätta sy på mina kviltprojekt........




3 kommentarer:

  1. Oj oj vilket underbart rum ... här kommer mycket att skapas.✂️✂️

    SvaraRadera
  2. Hej.. vart har du köpt klippbordet? Då smidigt du kan svara på Gothika_4@Hotmail.com

    SvaraRadera