söndag 23 juli 2017

Tegenkviltarna

Idag hade jag kviltträff hos mig. För skojs skull kallar vi oss Tegenkviltarna. Vi träffas oregelbundet och syr tillsammans. Men vi hinner med mycket prat och visning av diverse inköp. Jag har ju varit både i Damnark och Norge och köpt tyger och tidningar. Maria har varit hos LappElisa och Marianne på Quiltstudion och shoppat. Vi har täckt in Skandinavien ganska bra :).

Jag bjöd på blåbär o hallonpaj med vaniljvisp till kaffet. Ronnie hjälpte till att duka fram och serva med kaffe och vatten.

Till lunch i denna värme blev det laxsallad.

Vi ockuperade hela altanen med sysaker och maskiner. Härligt att kunna sitta ute och sy.

Maria visade sin fina triangelkvilt hon har sytt klart
 Detta var första bunten tyger Maria hade inhandlat hos LappElisa http://lapp-elisa.com/ sen kom det mera fina tyger att titta och njuta av.
 Marianne har varit på Quiltstudion http://www.quiltstudion.se/sv/ och handlat tyger till en ryggsäck som hon ska sy.
 Nu tittar vi i kviltböcker och planerar kommande projekt
 Sybordet, vi fick gott om plats för tre symaskiner med tillbehör
 .....även strykbordet fick plats
 Stolen full med kviltböcker, kvilttidningar och vatten
 Hammocken var full med nyinköpta tyger
 Maria sydde en necessär till sonen efter hans önskemål
 Den här väskmodellen håller jag på att sy och Marianne sydde en till.
 Maria visar sin löpare med Curvelinjalen
En mysig varm dag med mina vänner en helt vanlig söndag i juli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar