söndag 2 juli 2017

Svea

Kviltflickorna åkte till Uddevalla och shoppade i veckan. Sveas tygbutik skulle stänga och sålde ut sina kvilttyger för 50%,

Det kan vi inte missa! Vi möttes upp, några kom direkt från sylägret i Ed, en kom från Orust och jag från Vänersborg.

Sen tog det lång tid innan vi hade bestämt oss. Man funderar till vilka projekt, stort eller smått, väska eller kvilt.......

Jag hittade batiktyger och annat världsviktigt som kompletterar kviltar jag håller på med.

Tråd går åt och det är inte billigt i normala fall
 Lila tyger jag inte kunde motstå
 Det här tyget gillade jag! Har inte en aning om vad jag ska sy av det. Ett svårt motiv men roligt.
 Kattkvilt till Sixten. Han ligger alltid på en kvilt. Dessa Missar är på bio
 Läcker stol, så fin det kan bli om man får till det på rätt sätt.
 Ljusa färger till min kalaskvilt. Jag vill arbeta mera med den kvilten, det fattas något i den.
Sen fortsatte vi vår färd in till Centrum.
Hittade en salladsrestaurang, så gott!
Det blev en fnittermiddag som det ska vara när tjejerna träffas.



En mysig dag efter en tråkig tvångsvila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar