tisdag 25 juli 2017

Besök hos Lapp-Elisa

Vi fortsätter vår resa genom det vackra Dalsland och kommer in i Värmlands län. Detta blir första gången jag besöker Lapp-Elisa sen hon flyttade till Lennartsfors. Det var nog 10 år sen jag besökte hennes Kviltaffär. Nu är jag förväntansfull och nyfiken :).

Framme.....jag ser en stor vacker röd villa framför mig som tidigare har varit en skola På ena sidan  ser jag Dalslands kanal, vilken idyll.

Vi träffar Lapp-Elisa utanför och hon visar oss in. Hon visar oss sysalen, gästrummen, köket, salongen som finns för syträffar. Jag vill genast hit och sy!!

Sen går vi in till affären.......finns inte ord, jag bara andas djupt........himmelriket för en kviltare.
Jag går bara och tittar och tittar........hur ska jag kunna bestämma mig? Jag vill vinna en miljon och bara plocka på mig.
Titta och njut och jag kan bara rekommendera ett besök för att känna in.....
Altanen
 Dalslands kanal
Alla väggar är klädda med kviltar
 Syrummet




 Hallen in till ett av gästrummen
 Matrummet med kök
 Salongen full med böcker
 Små bonader på alla dörrar på norska
 Maria och Lapp-Elisa
Nu fortsätter vi in till affären
Lite garner och många böcker
 Tyger, tyger.......åter tyger


Jag tog inte kort på allt men lite goda smakprover.
Maria och jag gick ut med varsin kasse mycket nöjda och sysugna.
Ja jag vet det är många fina tygbitar :)







 Jag ska lära mig en ny teknik med denna linjalen :) och sy bonaden


 Hej då för den här gången. Jag kommer tillbaka :)
Nu åker vi hem.
Vilken semesterdag!
Vi har haft vackert väder och tagit det lugnt och bara njutit.
Tack Maria för att du är min vän. Vi har alltid roligt på våra små utflykter :)

Jag har nu besökt tre kviltbutiken i tre länder!
Jag har handlat nya fina tyger till nya roliga projekt. Jag kan nu isolera mig ett år framåt och bara sy:).
Vilket underbart intresse att titta och klämma på alla dessa tyger och njuta av färgerna.
Detta är själavård!
Tack Min Man för att jag återigen har fått åka på "Kviltresa" och att du har bidragit med lite "fickpengar" och gjort detta möjligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar