tisdag 4 april 2017

Textilia

När jag flyttade till Lidköping från Stockholm, totalt utbränd då gick jag av en händelse förbi Textilia, en kviltaffär. Jag såg i hennes skyltfönster en kvilt som var så fin. Jag gick in och frågade om hon hade kurser för att lära sig att sy. Jag ville sy kvilten!
Jo men inte förrän om en månad, aj aj jag ville ju helst NU!
Men jag köpte material till en grytlapp. När jag kom hem tog jag fram saxen och började klippa till tygbitar. Den grytlappen blev hemsk. Jag fattade ingenting av mönstret eller att jag skulle ha speciella tillbehör.
Under åren jag bodde i Lidköping gick jag varenda kurs Textilia hade. Marie är en utmärkt pedagogisk lärare och jag lärde mig verkligen jättemycket inom kviltområdet.
Jag hade hittat ett nytt intresse! Detta gav mig så mycket när jag gick hemma och var sjukskriven. Jag blev glad av att bara titta på alla glada färger och nya utmaningar med olika tekniker. Detta intresse gjorde livet lättare som sjukskriven och nyinflyttad. Jag fick nya vänner och ett nytt liv.

Nu ska Textilia stänga och upphöra sin verksamhet. Jag var och hälsade på Marie och lämnade en liten present och tackade för all kunskap jag har fått lära mig.
Naturligtvis fick jag med mig lite hem. De sålde ut för halva priset så jag passade på att ladda upp med vadd.

Jag kunde inte motstå dessa tre tygbitar, färgglada :)
 De små Candybitarna fick också komma med hem
 Hittade en bok till en linjal som ligger och väntar på att användas, ett mönster, lite bra knappnålar och några trådrullar.
 Vadd till kviltar, applikation och dukar
http://qbtextilia.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar