fredag 14 april 2017

Långfredag med utflykt!

När jag var yngre firade vi alltid påsk hos min mormor i Nybro. Hon höll hårt på helgdagen, så denna dagen var så lång och fruktansvärt tråkig. Det fanns inga affärer eller kiosker öppna och jag fick inte handarbeta. Sen var det alltid Ishockey på TV som jag avskyr. Då fanns det bara två kanaler. det var tur att jag tyckte om att läsa. När rastlösheten blev för svår satt jag på toaletten och stickade, jag var väldigt förstoppad på påsken :).

I år åkte vi upp i Dalsland till Annas Påskmarknad, en blomster och inredningsbutik. Vi vaknade till solsken men ju längre vi åkte desto med snöade det.
Två olika årstider i två landskap.

Men att komma till Annas Design blir man glad av alla glada färger och blomster. Jag får så mycket inspiration att gå omkring där.



 Fika i ladan med hembakat.

 Mumsfilibabba










 Inte den modernaste symaskinen men vacker dekoration


En traditionell utflykt. Vi köpte med oss örtvarmrökt lax och limpa bakat med Ölandsmjöl, middag och kvällsmacka klart för dagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar