lördag 8 april 2017

Blåsut avslutning

Nu är Bandysäsongen slut och det firar föreningen med att bjuda laget, styrelse med tillbehör och alla andra som tillhör laget på Koppargrillen, en restaurang här i stan.

Det tackar man inte nej till :).
Till förrätt blev det pumpnickelbröd med räkröra och sallad
Varmrätt......utbankad fläskfile, rostade grönsaker, pommes och restaurangens berömda Béarnaisesås, ett recept som har gått i generationer och är superhemligt.
Efterrätt.....Vaniljpannacota med hallonmousse
Ett gott rödvin satt inte fel till detta.

Alla fruar får en vacker ros för att vi har stått ut med att mannen har varit borta så mycket. Tja jag har inte lidit, jag syr då och hittar alltid på något. Men jag tackar för rosen och helst när det är min Ronnie som delar ut rosen. Jag får stå ut med att han kramar alla kvinnorna :)

Ronnie fick också en bukett blommor.
Sen är det inte så kul att fota den kvällen, det är mest karlar som jag inte har en aning om vilka de är. Men jag fick en trevlig bordskavaljer som jag hade mycket att prata om och med.


 Dessa tre är högsta hönsen i Blåsut Bandystyrelse :) och kramas gott gör de också :)

En trevlig kväll med god stämning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar