onsdag 8 mars 2017

Mall of Scandinavia

Mall of Scandinavia är en galleria som ligger bredvid Friends Arena, i Arenastaden i Solna, några kilometer norr om Stockholms innerstad.
Mall of Scandinavia är Sveriges största galleria och den största i Skandinavien. Anläggningen innehåller cirka 224 butiker och restauranger på tre plan på en total yta av 100 000 m².

Hit åkte Josefin och jag en dag.
Jag kände mig verkligen som flickan från landet. Nu bor jag ju inte i Sthlm längre och har vant mig vid gator, trottoarer och gågata. Jag gillar det konceptet bättre, att gå ut och in i affärer. Det är otroligt tröttsamt att gå i en Galleria.

 Var finns fönstren på detta hotell?

 Kontorshus, skulle vara roligt att se ett modernt kontor innanför dörrarna
Att åka ner i parkeringsgaraget var en upplevelse. Så rent och ljust i olika färger.
Att bilen hade skitiga fönster kunde vi inte hjälpa :)



 Rulltrappan upp till affärerna

 Ett fräscht och vackert smyckad Galleria. Ett påkostat projekt. 



 Här kan man sitta och pausa med mobilen :)
 Vi mötte upp Jojjan med sina småttingar och fikade.
 Alla affärer hade en påkostad utsmyckning förutom sina varor


 Alla matställen liknade en  lite dyrare restaurang

 Nu kom jag till affären där jag gick in. Vilken upplevelse för ett barn och även vuxna, Disneyaffären!!
 Kläder, muggar, figurer, mjukisdjur mm från olika Disneyfilmer. Vilket paradis!
Delar av affären var indelat i olika färgskalor





Jag fick barndomskänsla och ville handla till mig :). Men vi köpte en Dumbo och Mimmi Pigg kudde till barnen istället.

 En liten paushörna
 Nu åker vi hem till Ekerö, bort från storstaden till fågelkvitter istället. Men det var roligt att få se ett ultramodernt varuhus som det hette "förr i tiden". :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar