måndag 20 mars 2017

Inhandlat Syprojekt

Jag har mycket att sy nu. Det kan bli långa arbetsdagar om orken finns. Men ju mer desto bättre, vore ju fruktansvärt om jag inte hade något att göra. Vilken mardröm att bli klar med alla projekt och sitta och fundera på vad man ska sy.

Katrines Quiltestue i Oslo är en av 30 butiker i världen som får Jen Kingwells tyger med mallar till ett månadsprojekt "Delilah" TOM "Template of month", som är designat av Jen Kingwell.
Jag gick med i klubben direkt :)


Detta innebär att jag får mallar en gång i månaden och alla hennes tyger som hon har plockat ut själv till projektet har jag beställt och fått hem. Sen kan jag ju komplettera med mina egna.
Det känns lite extra när inte alla kviltbutiker får äran att ha hennes TOM.
Kvilten kommer att bli 168x175 cm och jag ska sy den på maskin.
Det blir en utmaning att komponera ihop hennes tyger som ofta är mycker färger och mönster. Det passar mig alldeles utmärkt.

Till första blocket har jag valt dessa tyger
 Första blocket
 Alla mumsiga tyger till Delilah
Sen råkade jag beställa lite annat också............

Kompletteringstyg till min Steam punk, som jag syr för hand i amerikansk sömnadsteknik
 Söta Påsktyger i gammaldags stil
 Varför inte ett vår, sommarprojekt i trädgården under äppelträdet
Så himla kul att bara titta på alla läckra tyger!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar