onsdag 8 mars 2017

Äntligen!!

Ja äntligen kom orken för att bila upp till Lilla Familjen!

När jag närmade mig storstaden så började köerna fast åt andra hållet. Då kommer minnena tillbaka sen jag bodde här. Jag bilade till mitt arbete som låg söder om stan och jag bodde norr om. Därför satt jag i köer på morgonen och när jag åkte hem. Var det jobbigt? Nä konstigt nog upplevde jag för det mesta att det var en avkoppling. Jag varvade ner när jag åkte hem från jobbet. På morgonen gick jag igenom min planering, inbokade möten, kundbesök, undervisningstid mm. Då behövde jag inte stressa med detta på jobbet. Det var nog stressigt förutom detta.

De har byggt ut Sthlm med nya vägar, höghus och stadsdelar. Jag känner knappt igen mig när jag kommer. Idag är Stockholm en storstad mot när jag bodde här.

Men jag är väldigt glad att jag bor i Vänersborg idag. Aldrig mer en storstad!

Lilla Familjen bor på Ekerö där natur och Mälaren finns runt knuten.
De har köpt ett hus och renoverar för fullt.
Nu till mina godingar! Milo en stor kille som älskar sina bilar och börjar prata mycket och härmar alla billjud.
Estelle en bestämd 5 åring som alla femåringar är, med en mjuk känslosam insida, en Ponyfantast.
Jag njöt av att bara titta på dem när de lekte. Vilken kärlek jag har för dessa barn. Men även roligt att äntligen få träffa mitt barn som är en kvinna med två barn och sambo. Vi pratar en minst en dag i veckan och alltid finns det samtalsämnen. Det uppskattar jag så mycket när vi bor 45 mil från varandra.

 Lilla Kitty
 MC knutten
 Jag hade med mig en trehjuling. En kartong blev en liten koja
 Man kan sova i kojan
 Så söt i sin gubbpyjamas
 Bilar, bilar och åter bilar......
Första morgonen kom de och väckte mig. Milo hasade in pappas verktyg mm. En madrass med kudde till Ronnie. Vi skulle flytta dit och Estelle hade frågat mamma först.


En traditionell utflykt som vi gör när jag kommer upp, är att åka till Gustavshill. En stor Handelsträdgård med växter och inredning. Det finns även ett litet fik där.







Det köptes lite blommor, frön och inredning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar