fredag 27 januari 2017

Nytt fik!

Idag har Maria tagit med mig till ett nytt originellt fik utanför Mellerud i Dalsland. Paret som har fiket har bott i USA och kommit hem igen. De tog med sig den amerikanska stilen till sitt fik.
Ett rum fullt med roliga inredningssaker, höbalar, cowboystövlar och hattar mm, I rummet bredvid säljer mannen bildelar främst mm till Amerikanska bilar. Ett roligt koncept.

Tyvärr tog jag inte med min kamera utan korten är tagna med mobilen. Jag är stresskadad i höger hand så den bara skakar och det märks på korten. Det är alltså inte din syn det är fel på :)

Cafè namnet är målat på regummerad plåt

Ena sidan av rummet där vi köpte fikat. Där kunde du även handla kaffe, godis, sylt mm
 Jag köpte en fotogenlampa i gammal stil och glasägg i metallicfärger
 Bildelar, bilshampoo, rattar mm. Det fanns massor med biltillbehör som jag inte har en aning om vad det var.
 Hattar, skjortor, remmar mm
 Här sitter man och fikar
 Vi tog fönsterplats :)
 Oskarpt......men det är en glad Maria
 Hembakad hallonpaj med glass och en amerikansk kaka med jordnötter crisp mm
 Smörjmedel i en tuff plåtkorg
 Väl värt ett besök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar