tisdag 7 februari 2017

Sydag med Sixten

Sixten och jag är tillsammans hela dagarna om jag är hemma. Ibland är det mycket besvärligt, mindre besvärligt och nästan alltid helt underbart. När vi har syträff tillsammans så går det inte lika snabbt att sy. Han vill undersöka allt som rör sig och det tar tid. Det blir Sixten så  trött av och då lägger sig han på arbetet som jag håller på att sy och somnar sött. Ja, jag kanske också behöver pausa, då är det ju positivt.

Igår sydde vi klart en löpare till köksbordet. Jag köpte gardiner till köket och kom att tänka på att Tyger o Ting hade ett mönster som liknade mina gardiner. Ibland bara stämmer allt :).

I hyllan låg fina tyger från Kathrines Quiltestue i Oslo och från Quiltstudion i Göteborg. Vad kul, nu sätter vi igång!

 Oj vilken lång remsa!

Remsan kommer att räcka runt, det ser jag direkt!

 Hm hur kommer tråden in här när nålen hoppar upp o ner
 Tar lite paus och leker med Ballerinan
 Sy nu då så vi blir klara!!! Jag är trött!
 Är det ok om jag sover medan du syr ZZZzzzzzzzz
 Nja jag känner mig nöjd över vårt resultat. Men du har slarvat lite på den gröna......
Va??? Får jag inte vara med på kortet?
Jag sätter mig igen. Ta kort NU!

 Visst är jag fin bredvid löparen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar