tisdag 24 januari 2017

Ny sängkvilt

NU vill jag att våren ska komma! Det finns tre trista månader på året, november, januari och februari. Snart är åtminstone januari slut och vi har sluppit all snö. Hoppas att februari blir lika snöfri.

Under dessa månader har jag har sytt klart vårt överkast till sängen och ändrat min färgskala till gult.
Tygerna till denna kvilt tyckte jag blev lite i retrostil. Jag gillade tygerna direkt när jag fick syn på dem hos Quiltstudion http://www.quiltstudion.se/sv/ i Göteborg. Sen att blanda i grått blev perfekt för min smak.

Jag ville ha ett enkelt mönster så att tygerna syntes. Hittade ett alternativ till niorutan som jag skar itu och pusslade om.
Jag lämnade kvilten till Eva http://www.longarmquilt.se/om-mig som kviltade ett mönster som passade till stilen på min kvilt.

Kvilten som ligger nu på sängen sydde jag när Ronnie och jag skulle flytta ihop.

Nu ligger den nya på sängen. Jag är jättenöjd och glad.

 Här syns lite av kviltningen även den i retrostil tycker jag.


Det var knöligt att bara sy avslutningskanten. Därför är det så bra att man kan lämna bort kvilten och få hem den kviltad och klar. Det har man gjort länge i USA, men har väl inte slagit igenom i Sverige förrän de sista åren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar