söndag 1 maj 2016

Första maj utflykt

För många år sedan var denna dagen viktig för mig att gå med i 1:a majtåget i Sthlm där jag då bodde. Men idag har jag andra åsikter om denna dagen. Jag åker hellre på en skön utflykt.

Jag har varit förkyld en vecka så det var skönt att komma utanför huset och se något annat.
Vi åkte på småvägar ner till Hjärtum mot Stenungsund. Där åkte vi över Tjörnbron till första målet som var vårt favoritfik på Tjörn, Sundsby Säteri. Där kan man både äta en god hemlagad lunch eller hembakat fik. Det finns flera gångstigar, hundpark och lekpark mitt inne bland bokskogen.



 Jätteträdrot
 Klätterträd







 Stillhet, njutning

 
När vi kör på Tjörn så kör vi alltid på någon väg som vi inte har någon aning om vart den leder fram till. För oss är Tjörn och Orust stora öar för de har så många vägar som är roliga att köra på.
 
Idag hittade vi rätt, vi körde till Pelargonmuseumet på Orust. Köpte lite olika sticklingar som får pryda altanen i sommar. Dit åker jag varje år och köper sticklingar, de har alltid något nytt.
 
 Så tjock pelargonstam har jag aldrig sett


Nu åker vi hemåt efter en solig skön söndagsutflykt




 
Det är så mäktigt med havet och bergen omkring oss. Man kan aldrig få den känslan med foton. Men jag tar kort i alla fall och minns.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar