måndag 22 februari 2016

Godingarnas kviltar!

Äntligen får jag sy kviltar till mina godingar! Men jag fick instruktioner om färg och form. Inte stjärnor och smått och en massa färge, helst bara stora fyrkanter. Det är ju så tråkigt att bara sy stora kvadrater. Men då kom jag på att jag inte har använt min Flipp Floppmall någongång. Den använder jag och kviltarna blir lite roligare med vågor.

Jag tömde nästan mitt förråd av blå och rosa tygbitar, men det räckte till två kviltar! Jag hittade en fin blå nyans till ramen. Imorgon ska jag leta efter ett rosa tyg till ramen.

Efter detta är det att lägga ihop med vadd och baksida och kvilta ihop. Det är det värsta momentet tycker jag. Kvilten måste ligga slät så den inte rynkar eller bubblar sig under kviltningen. Sen ska man komma på ett bra kviltmönster. Ja, det har sina problem i allt det roliga.

Klar med framsidan på Estelles kvilt.
 Båda kviltarna
 
Nu är det bara att fortsätta med kviltning mm.
 
Det är måndag idag och då länkar jag vidare till
Visa och Berätta
hos Bambi syr

2 kommentarer:

  1. Wow, disse ble flotte! Mottakerene blir helt sikkert kjempefornøyde :)

    SvaraRadera
  2. Tack för din inspiration och länkning idag på Visa och Berätta måndag !!Bambikram

    SvaraRadera