måndag 22 februari 2016

För kärlekens skull.......

Såg programmet om Ted Gärdestad som var ett mycket känslosamt. Jag har alltid tyckt om hans musik och texterna från Kennet. Jag har gråtit av olycklig kärlek till "Jag vill ha en egen måne" och massor med andra minnen från hans musik.

När Ronnie och jag gifte oss så blev denna "dikten" vårt kärleksbevis till varandra. En av alla fina låtar av Ted och Kennet Gärdestad

Utanför fönstret slår våren ut.
Marken blir grön igen.
Allt som var dött, väcks till liv,
det kan också vi
Mm..
Så länge vi andas.
Ute till havs styr en fiskebåt.
Längs en fri horisont.
Den gungar så tryggt in mot hamn
som jag i din famn.
Mm..
Så länge vi älskar.

Det är för oss solen går opp.
Lyser som guld, för kärlekens skull
Solen går upp, så oskuldsfull
Lyser på oss för kärlekens skull.

Högt på ett berg står en katedral,
och pekar upp mot skyn.
Men det är för himlen i dig,
och jorden i mig
Mm..
Vi älskar varandra.

Det är för oss solen går opp.
Lyser som guld, för kärlekens skull
Solen går upp, så oskuldsfull
Lyser på oss för kärlekens skull.

Mmmm...

Lyser som guld, för kärlekens skull
Lyser på oss, för kärlekens skull




 


 


2 kommentarer:

  1. Min son heter Ted..... Gillar sångerna mycket!
    Kram

    SvaraRadera
  2. jag gillar också Ted Gärdestad. Blir påmind om sommaren -72 när vi flyttade till Blekinge. Syrran hade köpt skivan och vi spelade den jämt!

    SvaraRadera