måndag 8 februari 2016

Almas kvilt

Fick en förfrågan om jag kunde sy en liten kvilt till Josefins kompis som ska få en bebis i mars. Det kunde jag inte tacka nej till :). Jätteroligt att hon tycker om kviltar. Jojjan valde pastell i grönt och lila. Det var inte svårt för mig att välja eftersom det är mina favoritfärger.
Jag valde att sy rutor i ett mönster. Vadderade med amerikansk bomull och en uggleflecce på baksidan. Nu hoppas jag att den är stor nog för spjälsängen.


Idag är det måndag och då länkar jag till Visa o Berätta hos Eva.

7 kommentarer:

  1. Josefins friend will be very happy with this quilt! A beauty with those soft colors.

    SvaraRadera
  2. Tack för din medverkan på Visa och Berrätta måndag!! Kram Bambi♥

    SvaraRadera
  3. Även jag tycker att lila och grönt är en fin kombination.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Så fint teppe til babyen! Koselig med uglefleecen på baksiden. :-)

    SvaraRadera
  5. Den blev en jättesöt barnkvilt till liten baby!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Den blev en jättesöt barnkvilt till liten baby!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jättesöt barntäcke du sytt i härliga färger!

    SvaraRadera