lördag 4 juli 2015

Loppisrally

För första gången anordnades loppisrally i Bokenäs med omgivningar som ligger nära Lysekil.
Men först stannade vi på Bokenäs årliga Hantverksutställning och tittade runt. Det var mycket fint i keramik, tyg, akvareller, stickat mm. Men tyvärr så gillar jag inte dessa kviltar som man syr så enkelt när man kan sy med lite olika tekniker och riktiga kvilttyger.
Som kviltare tycker jag det är en förolämpning att se detta! Vi är seriösa och lägger ner mycket tid på att sy och i amerikanska bomullstyger.

Ännu en stig som leder vart?
 
 
 Damer i en speciell bränningsteknik
 Ronnie bakom en spännande keramikdam
 Uddevallabron i textil
 Löpare vävd av tidningspapper
 Formar till Bohusländsk äggost. De är så vackra!
 Lite kul!
 Kviltar
 Jättevacker trasmatta
 
Vi fikade också förstås....hembakt rabarberpaj med glass och en villevallakaka. Det var en sockerkaka med havreknäcksmet på....mums!
Resan fortsatte på Loppisrally. Där fyndade jag ett retrotyg som var ca 2 meter för 30 kr!!
Tyget hängde för att skyla, men jag fick köpa det. Det var mannen i huset som tyckte säkert att jag var lite konstig som ville ha det gamla tyget. Bild kommer senare.
En vacker grusväg och ca 20 loppisställen att besöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar