måndag 16 december 2019

Dockhusets renovering

Ronnie har hjälpt till att tapetsera och lägga in golv. Jag har gått runt i Second hand affärer och letat efter möbler och smått.
Har gjort en hel del fynd.
Idag har jag möblerat för att se vad som fattas. Huset är för litet för min planering. Jag vill ha ett stort syrum, då blev köket för litet. Ska jag öppna en vägg? Ska jag möblera om igen?

Nu behövs mattor, gardiner, täcken, tavlor mm.

Detta är hallen som skulle bli biblioteket.......eller matrum om jag tar bort en vägg

 Syrummet som tidigare var sovrum
 Vardagsrummet som är väldigt litet
 Musikhörnan, stackars familjen kan inte titta på TV.
 Sovrum i gamla köket
 Pytteköket som var toalett
Ja detta var inte så enkelt......får fundera lite till hur jag ska lösa detta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar