fredag 4 oktober 2019

Kvilt Utställning i Vänersborg

Det är mycket förberedelser när man ska ha en utställning. I vår Kviltgrupp Bandykviltarna  ska vi ha vår första Utställning. Vi har fått hjälp med att skriva Flygblad och fått fina utställningslokaler av Medborgarskolan.
Vi planerar för en utställning med levande verkstad. Besökarna ska få chans att sy själva ett bokomslag och välja en bok som de får ta med hem, inreda ett syskrin av ett Glasögonfodral och ett nyckelband. Ett rum är fullt med våra alster med olika installationer.

Ja det blir spännande, ska det komma några och titta och sy?

Jag har varit ute och pratat, lämnat flygblad och nu kom jag med i tidningen också. Mer kan jag inte göra.......
Artikeln fick fokus på mig och mitt Kviltliv, men även vår utställning. Men jag är glad för detta. Jag vill ge Kviltningen ett namn igen. Vi måste nå ut mera för att få ett erkännande att vi är Textilkonstnärer.

Jag missade en kolumn i artikeln så jag får lägga in den senare.......







 Jag skämtar gärna  om mitt kändisskap, att jag måste ta på mig solglasögon och hatt för alla paparazzi i buskarna. Lite kul ska man väl ändå ha :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar