fredag 4 oktober 2019

Invigning i Lidköping

Förra fredagen åkte jag till Lidköping för att vara med på invigningen av De Tre Affärerna. Men jag kom en vecka för tidigt :).

Idag åkte jag igen till Lidköping. Först stämde jag Lunchträff med de två andra Lyxfruarna. Vi har alltid massor att prata och skratta om.

Efter lunchen fortsatte Lyxfrun Eva-Stina och jag till Invigningen.
Där fick vi bubbel med tillbehör. Det hölls tal av Fastighetsägaren och Helen klippte bandet.

Nu gick vi omkring och tittade på lokalerna och shoppade lite. Ett fantastiskt bra koncept!
*Garnaffären med ett bra utbud och stickcafé.
*Quiltaffären som blir större efter hand men mycket vackra band, knappar, kvilttillbehör och det viktigaste TYGER.
*Bernina med många olika symaskiner bla Tula Pinks Berninamaskin. Där kan man få en liten kurs att lära sig Longarm och till slut kvilta sin egen kvilt.
*Det finns ett kursrum, där alla affärsinnehavarna kan ha sina kurser mm.
Ett hantverkscentrum som skulle finnas i alla städer!

De tre med en mamma som står i blått och pratar med sin dotter

Kurslokalen
 Bernina




 Här sitter vi och gottar oss
 Oj nu var du inte beredd kära Lyxfru :)
 Lyxfrun som älskar blått. Så underbart vacker med sina blåa slingor i sitt gråa hår
 Pias Kvilt, smycke och pysselaffär
 Garnaffären

Sen åker man hem mätt och lycklig över en härlig fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar