tisdag 15 januari 2019

Sixtens Bonad

Idag har det äntligen snöat så det blir lite ljusare ute. Men Sixten och jag bestämde oss för att tillbringa dagen i syrummet och sy klart hans bonad och börja på ett nytt syprojekt.

Det började bra med att Sixten la sig på hans kvilt.
 Men sen började han titta på min tyger....
 Tygerna försökte han gömma när jag skulle börja skära....
 Sen var det remsornas tur, dessa höll han också hårt i. Det var en lite jobbig sydag när vi skulle försöka komma överens om vems tygerna tillhörde, de är MINA!
 Men nu har han fått sin bonad över matskålen
 Jag har broderat dit ögonen och använt broderitråd till morrhåren
Sixten la sig på köksbordet och kollade på sin bonad.
Paus och en Stavgångspromenad som Sixten gärna följer med på.
På vägen hem träffade vi Zlatan, bästa kompisen.




 Vi tittar gärna på naturfilmer, ikväll handlade det om olika kattdjur, då vaknade Sixten!





Dags för nattsömnen efter en lång rolig dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar