måndag 5 mars 2018

Tygnörden organiserar och planerar

När jag inte orkar att sy då skär jag ner mina små tygbitar. Det finns alltid tyg över från mina projekt.
De skär jag ner till 2,5", 5 cm och remsor. De lägger jag fint i olika lådor till kommande projekt.

Nu får jag hjälp av Sixten som bestämmer när jag behöver vila. Men om han får bestämma får jag inte göra annat än att vila :). Han lägger sig i lådan där jag lägger mina tygbitar och somnar.



Jag börjar med att ta fram alla småbitar
 Skär bort kanterna där designerns namn finns och namnet på tyget. Det ska bli något projekt som jag inte har tänkt klart om.
 Sen är det bara att skära i olika storlekar och lägga i lådan efter färger.

 Vi jobbat tillsammans Sixten och jag. Sigge ligger och sover i soffan.

 Remsor till kantsömnad eller annat projekt.
Har man inte jobb så är det lätt att skaffa sig. Men detta är roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar