torsdag 8 februari 2018

Steam Punk med Sixten

Äntligen är jag klar med kviltens framsida Steam Punk. Jag kommer inte att sy böjda, runda former på lääääänge. Det är trixigt och pilligt och tar tid!

Steam Punk betyder ångpunk, (ordet utvecklat ur cyberpunk) är en typ av science fiction och estetik som grundar sig på ångmaskiner, luftballonger, mekaniska matematikmaskiner och annan teknik från industriella revolutionen, som tog sin början i slutet av 1700-talet, men före andra industriella revolutionen 1870-1914. Karaktäristiskt för genren är teman och material som synlig mekanik, kugghjul och mässing


Jag började att lägga ut blocken på golvet som alltid så jag kan få en överblick och ändra om lite......
Då kommer hjälpredan och tycker till. Han ändrar och ändrar.......





 Till slut var vi nöjda båda två med placeringen.
Kvilten ska få ramar runt blocken, läggas ihop och kviltas.
Funderar nu vilken färg jag ska ha på ramarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar