torsdag 8 februari 2018

Lyxfrudag i Skara

Jag skojar ofta med lite allvar att jag är en lyxfru. Detta kom till när jag började en stressgrupp i Lidköping med ett gäng utbrända. Vi var tre som följdes åt och som tradition när vi träffades var att skrapa en trisslott med en chokladbit. När stresskursen slutade fortsatte vi att träffas men utökade till en Lyxfrudag. Den dagen gick vi ut och åt och shoppade lite för att sen åka hem nöjda och vila.

Nu var det några år sedan vi träffades men vi har hållit kontakt genom Facebook.
Igår var dagen för en återträff med Lyxfruarna. Vi träffades i Skara där en av fruarna bor. Jag hade med mig skraplottorna och chokladbiten. En nostalgidag med middag och gofika. Det var som vi aldrig har varit ifrån varandra. Så många fina minnen vi har tillsammans och så mycket vi har gått igenom. En underbart trevlig och mysig Lyxfrudag!.

Att komma hem till denna Lyxfrun är så mysig. Hon är en konstnär som kan mycket om allt och har ett hem som är så mysigt inrett med gamla saker på ett roligt sätt. Titta på köksväggarna!
 Vi sydde hjärtan och bytte med varandra. Detta var i början när jag bodde i Lidköping, så mycket att minnas och prata om :)


På em gick vi på en liten konstutställning.


Jag fotade mina favoriter :) Dn sista "Staden" skulle jag gärna vilja ha men jag skulle inte tacka nej till de andra två.

Tack mina Lyxfruar för en nostalgidag och så roligt att träffas igen. Nu fortsätter vi med vår tradition :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar