torsdag 4 januari 2018

Brimfield Projekt

Två quiltare besökte en loppmarknad i staden Brimfield i USA. De hittade en antik halvfärdig quilt i ett mönster de inte kände igen. De gjorde efterforskningar och fann att detta tydligen var ett helt unikt mönster!
Genom ett samarbete med PaperPieces har de bestämt att introducera detta mönster till oss på tjugohundratalet! Möt Brimfield Block!

Klart att jag måste sy dessa block! Jag tänkte utmana mig med att sy denna kvilt i få färger med lite dämpande effekt.........men jag kan ju ändra mig under vägen.....

Dessa tyger tänkte jag mig....det är scraptyger blandat med nya tyger som jag har i hyllan. Detta känns lite konstigt, det är inte mycket att välja på, men jag provar mig fram.

Jag kommer inte att sy enligt detta block.
Mallarna ser ut som hus och jag tänker mig att sy som en villagata med gräsmattor och blommor runt husen.
Jo jag ändrade mig med färgerna. Jag började sy ihop delarna med alla tygerna men det såg för blekt ut för min smak.
Jag tog bort alla ljusa och tog in en lila färg.
Nu är jag nöjd :)
 Nu ska det likna hus med lite grönt och folket som kanske bor där eller bara promenerar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar