söndag 22 oktober 2017

Väska och börs mm....

Idag har jag varit på syträff i vår Kviltförening Bandykviltarna, https://bandykviltarna.blogspot.se/ . Jag sydde klart en kasse och en börs. Jag överraskade mig själv att dessa två projekt blev klara :)


 Kassen är sydd med nät och tyger från Annas Batik i Ed. Hon har så fina batiktyger som hon hämtar direkt på Bali. Ja den ser ut som en kasse och funkar som en kasse :). Jag är inte bra på att sy kassar och mindre projekt. Det kan bero på ett jag har för lite tålamod och slarvar gärna då. Det straffar sig :)

 Ett roligt projekt att sy
I börsen kan jag ha kreditkorten mm
Nu har jag en Designervägg!
Den är så praktisk, jag hänger upp den på krokar så det är bara att häkta av när jag inte behöver den.
Vad är då en Designervägg? Jo den fungerar som en flanellograf, jag fäster fast mina block för att placera dessa så jag får en översyn hur jag ska sy ihop till en kvilt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar