söndag 18 december 2016

Sixten Bus Ågren

Det är så roligt att ta kort på Sixten, det händer något hela tiden. Han är så duktig på att hitta nya bus och upplevelser. Tänk om vi människor kunde ha så roligt som katter har!

Det är kul att titta på fåglarna medan jag äter frukost och läser tidningen. Nä katten ska inte vara på bordet.......men jag tillåter det så länge han sitter i fönstret bara på frukosten. Tänk att detta förstår han!

Syrummet är kul!
När jag satt och sydde hoppade Sixten i min stickkorg. Han satt snällt kvar när jag gick omkring i huset med honom i korgen.

När jag duschade hittade han ett nytt kul bus
 Sen gömde han sig när jag var klar. Det kunde väl ändå inte vara han som hade dragit i toapappret....
Återkommande rutin varje morgon. Men nu har han avancerat till att dricka och skvätta med tassen.
Men får han gå upp på diskbänken också? Jaa, vad skönt det är att få bestämma alldeles själv vad VÅR katt får göra i VÅRT hus :)



Tycker nu det är roligt att sitta på sitt klösträd och titta ut medan jag syr
 Vi har många  gosiga stunder tillsammans. Han ligger på min arm eller bakom benen och spinner när vi vilar. Han gillar att bli killad på magen och halsen.

 Den här veckan har Sixten blivit lugnare och har inte så långa busperioder på dagarna. Han gillar att krypa in i kvilten och sova. Han gör en egen liten koja.
Han passar på att lägga sig i Sigges säng när han inte är där
 Det är en himla röra ibland när vi ska lägga oss. Då har Sigge släpat upp sin gosedjur. Nu finns en gris, sköldpadda och en anka plus Sixten.
 Hoppsan en hylla!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar