fredag 7 oktober 2016

Sockor och kudde

Jag har inte varit någon flitig bloggare sista tiden. Det blev en krasch och fullständigt orkeslös och jättetrött. Jag har levt mer eller mindre som om jag vore frisk och det kan ju vara lite dumdristigt.
Men det var roligt så länge det varade :).

På mässan i Göteborg köpte jag Tant Ulltuss sockbok. Den har jag längtat efter, så mysiga mönster och färger.
Jag tog mina restgarner och har nu stickat två par sockor från boken. Otålig som jag är så fattade jag inte riktigt hur hälen skulle stickas så mönstret blev riktigt. Men jag utgick från Kammebornias sockmönster, då funkade allt jättebra.
Först ut är TuttiFrutti som jag skulle stickat med mindre stickor.

Sen kommer Rut Regnbåge, det var ett roligt mönster att sticka.

En dag fick jag för mig att rensa i Scraplådan. Tog fram min Accuquilt stansmaskinen och vevade fram en massa trianglar. Av dessa sydde jag ihop en färg med svart. Jag blandade färgerna utan att tänka hur de skulle placeras och sys ihop. Det är en kul utmaning för sig själv. Inget kan ju egentligen bli fel.
Resultatet blev en kudde till soffan.

Jag är mycket förtjust i lila. Det är en färg som jag alltid tyckt har varit svår att kombinera med andra färger. Jag utmanade mig själv för ett antal år sedan och blandade rött och lila i en bonad. Då fastnade jag och såg att lila är en vacker och lugn färg som går ihop med de flesta färger. Då funkar den även för mig :).
Kom till saken!
Jag har köpt en ny skärmatta som passar ihop med min skärkniv och linjal. Fåfängd till nördigt men så kul :).
Det var denna  bonad Tulipana som jag sydde och blev förälskad i Lila.
Den var rolig att sy för ingenting stämmer, allt är skuret huller om buller



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar