onsdag 24 augusti 2016

Ny sjal med böcker

Under semestern har vi åkt bil en hel del. Jag vill gärna titta ut och se allt vackert men jag blir lite rastlös att sitta flera timmar i bilen. Då åker bilstickningen fram. Jag vill sticka något lätt så jag kan titta ut samtidigt, det blev en sjal i Filisilk den här sommaren. Jag hittade ett grått garn i garnkorgen som fick bli avslutningskant.
Sjalen är större i verkligheten som jag kan svepa om mig i höst.


 
Några kviltböcker som jag tycker om i mitt bibliotek
 
När jag fyllde år så fick jag denna bok av Bandykviltarna. Det finns många roliga projekt jag vill sy i boken, lite annorlunda tänk men spännande.
 
 Denna boken är lika rolig. Många spännande annorlunda mönster som lockar
 
Eftersom jag letade svenska kviltböcker i början av min kviltperiod, så hittade jag en bokklubb.
Började genast prenumerera och böckerna var bra för mig då. Men jag kan fortfarande hitta små projekt att sy.








Fortsättning följer......
 

1 kommentar:

  1. Jättefin sjal du stickat! Lappglädje-böckerna har jag också köpt, men på senare tid begagnat. De håller än.

    SvaraRadera