tisdag 28 juni 2016

Tanter på kurs med lite batik!

Idag har jag pillat med en kul bonad. I min tankevärld finns det ingen som är för gammal för att börja sy i kviltteknik. Jag föreställer mig att  dessa "tanter" har varit på sin första kviltkurs. Idag ska de visa upp vad de har sytt på kursen, vi kallar det "Visa och Berätta" i kviltkretsar.
De har klätt upp sig, var och en efter tycke och smak. Jag tycker de har varit riktigt duktiga även den förvirrade tanten som vänt sin bonad upp o ner :).

Jag tyckte de var värda att bli inramade :)
 
Nästa projekt som jag har sytt är en kvilt där jag har provat min stans som har varit väl gömd några år. Jag har inte känt mig inspirerad. Men min kviltvän M lockade mig att ta fram den igen.
Jag lånade en stans av henne och vevade på.......
Så här ser min Auucquilt ut!
 
media.product.imagealternatetextformat.details
media.product.imagealternatetextformat.details
Och den här stansen har jag använt till min kvilt.


Jag tog mina batiktyger som går i olika gröna nyanser. Efter jag har vevat ut alla tygbitar gick det snabbt att sy ihop. Jaa, det var riktigt roligt!

Nu återstår sista etappen, att kvilta ihop den och en avslutningskant. Men det gör jag en annan dag :). 


3 kommentarer:

  1. Man är aldrig för gammal för att 'quilta' tanterna är för härliga!!
    Detta med att 'stansa' har jag inte provat, finns det många varianter att välja på?? Ser ut som i em godisbutik !!
    Lycka till

    SvaraRadera
  2. Härliga alster!!!!❤️❤️

    SvaraRadera