måndag 4 januari 2016

Nytt år och nya projekt!

Hur många projekt ska jag sy i år och hur många gamla projekt ska bli klara?
Samma fråga jag ställer mig varje år och lika nyfiken blir jag :).

Jag tror jag kommer att sy mycket handsömnad. Det är bekvämt, roligt och jag kan ta med det överallt.
Jag har många kviltprojekt jag vill sy. Men hjärnan och jag kommer inte överens om hur länge jag ska sitta vid symaskinen. Jag vill helst sitta hela dagen och varje dag.

Sen har jag stickningen som är rolig men svår. Jag väljer den lätta vägen och krånglar inte in mig i svåra mönster. Jag vill mest sticka när jag kan prata och titta på TV.

Jag har startat två grupper, en Stickgrupp och en Kviltgrupp. Jag hoppas vi kan ha samma goa stämning och ha roligt tillsammans även detta år. Det vore kul om grupperna växte lite grand detta året.
Jag har städat bort allt som påminner mig om julen. Nu ska det hängas upp nya projekt på väggarna.
Jag börjar att hänga upp en bonad i hallen som jag har handsytt. Den heter Formidabler.


Mitt första projekt som är klart 2016 är en duk som jag har sytt på hexagonmallar och en mall som heter Juvel. Mönstret hittade jag i vår svenska kvilttidning Fat Quarter.



 
 
Quiltpassion http://quiltpassion.se/ är webshoppen jag beställer mina tillbehör till handsömnaden.
 
Åsa på Quiltpassion har två projekt som jag är med i.
En Mysteriesömnad, vi får välja våra färger i ljust, mellan och mörkt.. Jag får en ledtråd varje fredag och har inte en aning hur slutresultatet blir.
Efter tre ledtrådar ser projektet ut så här:
 
Gravity är nästa projekt jag handsyr. Den kommer att bli en färggrann bonad med olika slags mallar att pussla ihop. Det kommer nya mallar en gång i månaden.
 
 


 
 
Nästa är ett stickprojekt. Jag lär mig att sticka tumvantar! Det svåra med detta är att få en fin tumme!!
Jag lyckas inte så bra, de blir mitt i handen eller två högervantar eller........men skam den som ger sig!
Detta är min fjärde vante och mönster, ska denna bli lyckad?
 
 
 
Det är måndag och årets första Visa och Berätta!

7 kommentarer:

  1. Tack Annica och god fortsättning för din inspiration och länkning på dagens Visa och Berätta!! Bambikram♥

    SvaraRadera
  2. Mycket fint. Stjärnan var läcker tycker jag.
    Nej fy för handsömnad....men visst ibland så måste man. Ja när lukkekanten ska sys.
    kram

    SvaraRadera
  3. Oj du har många projekt, men det är kul! Fina alster du visat upp idag tycker jag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Roligt att läsa och se alla dina projekt du har på gång och som är färdiga. Visst är det roligt med lite olika blandningar av vår hobby!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Gravitystjärnan är mycket vacker!

    SvaraRadera
  6. Härliga projekt du har gjort och har på gång!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  7. You are busy with realy nice projects. But your placemats are my favorites!

    SvaraRadera