måndag 11 januari 2016

Annicas Tumvantar!

Vad jag har kämpat att få till en bra tumvante! Jag har provstickat en tumvante från 7 olika stickdesigners och EN av dessa hade ett begripligt mönster.

Det är så komplicerade mönster för en nybörjare. Men det är väl så att man måste lägga till en massa ord för att inte kopiera en annans mönster.

Jag har skrivit ett eget mönster för de vantar som blev bra till slut. Hur många kommer nu att säga att jag har kopierat deras mönster? :)

Det är omöjligt att kunna skriva ett "eget" mönster till en vante som har funnits i alla år.

Jag är jättestolt att fått till mina tumvantar!
Det blev många Hejarop och peppningar från FB vänner! Lisa i Lysekil hittade tom på en Hejaramsa och även mannen.
Lisa ropade SASSA BRASSA MANDELMASSA, STICKA, STICKA, STICKA!!!
Mannens Hejaramsa Tumme tumme, du är inte dumme, nu blir jag stumme, snart är vanten klar, bara du Lätta på smörgåsen har.

Så jag måste ju bara hitta ett bra mönster!
Lisa ska nu få mina första Tumvantar i PRIS för en rolig Hejaramsa och för att detta blev en kul grej på nätet :).


Det är måndag och då länkar jag vidare till
http://bambisyr-evaj.blogspot.se/


Annicas Tumvante med Picotkant



Tunt sockgarn 1 hg

Strumpstickor 2,5 mm

 

2 kommentarer:

  1. Tack Annica med en solig hälsning!! Bambikram

    SvaraRadera
  2. Va kul att du fått till vantarna, antar att det blir fler nu!
    Kram

    SvaraRadera