onsdag 30 september 2015

Bordstabletter mm

När jag har varit på Symässa får jag en otrolig sylust. Jag skulle gärna tillbringa varje dag i syrummet. Men verkligheten vill något annat, hushållssysslor, trädgård och denna jobbiga tvångsvila ska underhållas.
Att vara totalt orkeslös och ändå ha en vilja att göra något annat än att ligga ner, kan göra mig så frustrerad. Därför kallar jag det tvångsvila. Jag har inget annat att välja på.

Men jag orkade sy några bordstabletter innan tröttheten dök på mig :). Jag hittade underbara tyger hos Quiltameva på mässan. Såg direkt att jag ville sy tabletter och ändra mina julfärger till gladare. Nu när vi har målat om köket så blir denna röda färg och det gröna perfekt.


På Facebook såg jag så fina träffande små tavlor av en kvinna som också har en trötthet mm. Jag beställde tre stycken som bara var JAG! Hon målar dem själv och har haft utställningar. Anna-Carin heter hon.



Nu återgår jag till tvångsvilan och försöker handsy lite emellanåt. Snart ska jag vara pigg igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar