lördag 17 maj 2014

Oh what a day!

Idag planerade vi en utflykt till Brodalen som ligger utanför Lysekil. Där skulle de fira brodagen med hantverk och loppis mm. Men vi kom 2 timmar för tidigt så vi fortsatte till Lysekil och hälsade på min goa vän Naemie med man.
Gott fika och en tur kring deras trädgård som gav mig massor med inspiration. Bilder kommer. Plus att vi fick med oss lite växter hem. Tack Naemie och Bengt!!

Vi fortsatte vår oplanerade utflykt genom Ängön och Malö och kom fram till Pelargonmuseumet på Orust. Vi hade tur det var öppet.
Några pelargoner och lite annat smått och gott att pryda altanen kom med hem. Klockan blev mycket och blodsockret föll sakta men säkert, akutinköp av en TipTop strut återställde allt till normal sockerhalt igen :)).

Hem och plantera och mannen tog på sig kockmössan och bjöd på en god fiskmiddag på altanen.
Det kallar jag för en härlig lördag!

Välkommen in på en visning runt en inspirerande trädgård!

Magnolia på trädäcket



 Grillplatsen
 Fikahörnet eller bara njuthörnet


 I växthuset hängde en fin krona av tråd och pärlor.

 Egen gjorda lampskärmar med remsor och tråd.
Färden går vidare......
 
 
Kryssning över Gullmarsfjorden



Mina inköp pelargoner, verbena, petunior och grapefrukt mynta

Växter till mitt medelhavsland, vita smultron och en fin mormorsros som jag fick av Naemie plus Bambu

 Min nya vackra Pelargon som jag genast glömde namnet på. Men vilken underbar färg, knallcerise!
 En till liten goding
 Planterat mini petunior och verbena tillsammans i olika lila nyanser.
 
Nöjd och belåten!


 

2 kommentarer:

  1. Fanns det några turkiska jättepelargonior ?

    SvaraRadera
  2. Trevligt att ni kom. Så mycket fint du köpt. Måste åka dit också..älskar pelargonior.

    SvaraRadera