måndag 5 maj 2014

Eskilstuna

Jag har flyttat ett antal gånger i mitt liv till olika städer och lägenheter. Det har blivit 24 olika bostäder under mitt liv än så länge :)). Men nu hoppas jag att vi bor läääänge i huset.

Men nu till saken........När vi åkte från Sthlm så provade vi en ny väg hem. Vi åkte över Södertälje och Eskilstuna till Örebro. Jag har bott i Eskilstuna när jag var mindre. Jag har inte varit där på säkert 20 år. Nu åkte vi in och tittade där vi bodde som famlj. Pappa hade pluggat till Fritidsledare och fått jobb på en Verkstadsskola som Gympalärare och kurator, en härlig blandning.

Vi övergav Kalmar och drog till Sörmland. Där bodde vi lite över två år bara sen flyttade vi till Vadstena.

Detta var en stor skog då tyckte jag....jag fick min första puss av Per-Erik som bara spelade fotboll och jag stod troget och tittade. Dag efter dag och var lycklig. Jag gick i femte klass :))
 Högst upp bodde vi i en trea. Huset var alldeles nybyggt när vi flyttade in.

 Här på balkongen fick jag stå en kväll och frysa. Varför? Jo min bror med kompisar hade tagit hem tjejer och pussades och jag fick inte vara med. Jag kunde ju skvallra för meningen var att brorsan skulle passa mig. Men jag skvallrade naturligtvis när föräldrarna kom hem :).


Mycket minnen och bilder kommer upp när man står utanför och tittar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar